De eerste dagen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Nienke Elshof - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Nienke Elshof - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Nienke Elshof

Blijf op de hoogte en volg Nienke

08 Februari 2014 | Indonesië, Batavia

6 juni, het was zover! Op naar Indonesië! Nadat we afscheid hadden genomen van iedereen kon onze reis beginnen. Ik zag erg op tegen de lange vliegreis, ik vond 4 uur naar Turkije al lang... Maar het viel allemaal hartstikke mee, van de vliegmaatschappij kregen we een kussen en een dekentje, dus ik heb de hele reis van Amsterdam tot Abu Dhabi geslapen, heerlijk:) Het vliegveld van Abu Dhabi zag er erg goed uit! Er liepen wel veel voor ons opvallende mensen rond. Je zag heel veel mannen met lange baarden , lange jurken, Arafat- sjaals en tulbanden.
Nadat we onze paspoorten hadden laten controleren zijn we naar de terminal gegaan. We werden heel erg aangekeken, we waren namelijk op een ander meisje na de enige blanke mensen die daar binnen waren. Ook de reis van Abu Dhabi naar Jakarta heb ik helemaal geslapen.
Om kwart over tien in Indonesische tijd kwamen we aan op Soekarno-Hatta (het vliegveld). We hadden meteen al een geregelde taxi naar ons hotel, dit verliep goed. Het viel ons al wel op dat het verkeer heel anders was dan hier, er liepen ook veel mensen langs de weg. Het hotel was erg mooi en we hebben er heerlijk geslapen en ontbeten. De mensen waren erg aardig, maar de mensen beloven wel veel dat ze niet na kunnen komen. De taxi chauffeur vertelde ons dat hij ons de volgende dag zou brengen naar het volgende hotel, de volgende dag gebeurde dat toch niet. Ook vroegen we of we een uurtje later mochten uitchecken, de vrouw achter de balie zei dat dat voor ons wel kon. De volgende dag werden we gebeld of we onze kamer uitkwamen. Uiteindelijk hebben we bij de balie wel kunnen regelen dat we nog iets langer op onze kamer mochten blijven. We hebben een andere taxi geregeld om naar het volgende hotel te komen, wat een reis. We kwamen heel veel scooters tegen met soms wel 4 personen op de scooter, ook reed de taxichauffeur door rood bij een treinovergang. Verder liepen er mensen door het hele drukke verkeer door om hun spullen te verkopen. Ook hebben we veel wagentjes gezien met allerlei spullen en ook open vrachtwagens met mensen achterin met blote voeten.
Wat ons verder erg opvalt is dat je hier bijna alleen maar mannen op straat ziet. Ook worden wij heel veel aangekeken en nageroepen door de mensen hier, ze lachen gelukkig ook naar ons!
Nu is het al erg leuk, indrukwekkend maar ook wennen. Ik heb heel veel zin om morgen naar Yogyakarta te gaan! Ik laat snel weer iets van mij horen!

Liefs Nienke

  • 08 Februari 2014 - 12:57

    Susanne:

    Wat leuk om te lezen wat je meemaakt! Veel plezier nog, ik ben nu al benieuwd naar je volgende verslag.

    Liefs,
    Suus

  • 08 Februari 2014 - 17:56

    Desiree Leenders:

    Ha Nienke,

    Wat leuk om al zo snel iets over je ervaringen te lezen!! Veel plezier morgen in de trein. Ben weer benieuwd hoe dat gaat ;-)
    Groetjes vanuit een erg nat Nederland (Beek)
    Desiree

  • 10 Februari 2014 - 07:09

    Kristie:

    Hey Nien!
    Goed om te lezen dat je veilig aangekomen bent :)
    Hopelijk is je reis naar yogyakarta ook goed gegaan!
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal..
    Succes met je eerste gesprek woensdag!

    Xx Kristie

  • 15 Februari 2014 - 10:15

    Oma:

    Ineke nu heb ik je verslag gelezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Hallo Allemaal, Van 6 februari tot 6 juni zal ik naar Yogyakarta gaan, dat ligt in Indonesië. Hier zal ik stage gaan lopen en naar school gaan. In mijn blog zal ik vertellen wat ik allemaal meemaak, ook zal ik foto's toevoegen! Liefs Nienke

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 8707

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Indonesië

Landen bezocht: