Lekker genieten hier! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Nienke Elshof - WaarBenJij.nu Lekker genieten hier! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Nienke Elshof - WaarBenJij.nu

Lekker genieten hier!

Blijf op de hoogte en volg Nienke

22 Maart 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Het is wel weer tijd voor een nieuw verhaal! We hebben hier weer van alles meegemaakt!
Als eerste zijn Yentl en ik verhuisd naar een nieuwe verblijfplaats. Hier heb ik een eigen kamer met een tweepersoonsbed en een kledingkast( en met die kledingkast ben ik heel erg blij!) Zoals elke week gaat mijn wekker doordeweeks vroeg af om op te staan voor school of stage. Stage wordt alleen maar leuker, want de afgelopen keren heb ik zelf les mogen geven. Ik heb de kinderen brieven laten terug schrijven naar de mijn oude stageklas in Nederland, verder heb ik ook al een les gegeven over verschillende beroepen. Ik zorg er telkens voor dat ik van tevoren goed heb opgeschreven wat ik allemaal in het Engels wil gaan zeggen. Daarnaast kunnen de leerkrachten mijn Engels in het Bahasa Indonesia vertalen voor een aantal kinderen die het niet begrijpen. Toch kan ik zeggen dat het wel steeds beter gaat met mijn Engels. Volgende week mag ik ook een keer meedoen met de Engelse les van meiden die bij ons in het boarding house zitten, erg fijn! Naast mijn Engelse les, volgen wij vanaf vorige week lessen Bahasa Indonesia. Ik vond het best lastig, toch kan ik al een paar dingen zeggen: Apa kabar? Nama saya Nienke. Nama ibu saya Ans. Nama mereka Yentl, Roel, Stephan, Julie, dan Misha.
We zijn ook op bezoek geweest bij twee andere scholen. Het was een katholieke en een publieke school. We hebben hier gepraat met de directeur en we zijn bij de klassen wezen kijken. Best raar, toen wij langsliepen kwamen alle kinderen naar buiten gerend en er kwamen heel veel kinderen om mij heen staan om een handtekening te vragen.

Naast school en stage vermaken we ons hier in de weekenden ook prima:D Afgelopen weekend zijn we op onze scooters naar Parangritis geweest. In de avond gingen we naar een strandfeest, vervolgens zijn we daar blijven slapen en de volgende dag zijn we na ons ontbijt/lunch naar huis gereden. Het was een erg geslaagd weekend. Hopen dat dit weekend net zo leuk wordt, want we gaan vanavond naar Boshé( De club waar we eerder geweest waren.) Naast het feesten bezoeken we ook bezienswaardigheden in het weekend, we zijn bijvoorbeeld bij de Prambanan( dochtertempel) geweest. Deze tempel bestond uit 999 tempels en de 1000 tempel is de dochter zelf. ( De prinses van het ene rijk moest trouwen met de prins van het andere rijk. Dit wilde de prinses niet, daarom bedacht ze dat de prins alleen met haar mocht trouwen als hij in 1 nacht 1000 tempels kon bouwen voor haar. Het lukte hem om 999 tempels te bouwen in 1 nacht, omdat de prinses, de geesten die de prins hielpen met het bouwen, bang maakte. De prins was boos op de prinses omdat zij de geesten bang had gemaakt, als wraak vervloekte de prins de prinses, door de vloek werd de prinses de 1000ste tempel. De 1000ste tempel is de grootste tempel in het midden. Erg mooi verhaal, wel jammer dat de meeste tempels een aantal jaar geleden door een aardbeving kapot zijn gegaan… Gelukkig staan er nog wel een aantal tempels die wij dus gezien hebben.

Zoals jullie lezen heb ik het hier goed, de tijd gaat hier ook erg snel!
Ik hoop dat jullie mijn verhaal leuk vonden!
Liefs Nienke

  • 22 Maart 2014 - 11:23

    Kristie Wijnen:

    Nou Nien je lijkt wel een BN'er met al die handtekeningen haha ;) Fijn om te horen dat de tijd snel gaat, dat is een goed teken! Veel plezier met stappen vanavond ;) xx Kristie

  • 22 Maart 2014 - 13:44

    Britt:

    Lieve nienke! Wat leuk om weer een verhaaltje te lezen van jou!! Ben blij dat je het zo goed naar de zin heb daar! Veel plezier vanavond nog! Liefs britt

  • 23 Maart 2014 - 09:43

    Antoinet:

    Hoi lieve Nienke,
    Erg fijn dat je zo geniet. wat een leuke ervaringen voor jou en voor ons erg leuk om deze te lezen.
    Groetjes Antoinet en de mannen

  • 24 Maart 2014 - 06:34

    Nienke :

    Kristie, Britt, Antoinet en de mannen bedankt voor jullie lieve berichtje!

  • 24 Maart 2014 - 16:31

    Gera:

    Hee Nienke,
    Leuk weer een verhaal te lezen van je.
    Geniet van je stage en de andere uitstapjes:)
    Groetjes,
    Gera

  • 24 Maart 2014 - 19:49

    Anne:

    nien! wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt! en met je engels komt t helemaal goed!!!!!! kusjes

  • 25 Maart 2014 - 07:44

    Nienke:

    Dankjewel meiden:) Leuk dat jullie mijn verslagen lezen! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Hallo Allemaal, Van 6 februari tot 6 juni zal ik naar Yogyakarta gaan, dat ligt in Indonesië. Hier zal ik stage gaan lopen en naar school gaan. In mijn blog zal ik vertellen wat ik allemaal meemaak, ook zal ik foto's toevoegen! Liefs Nienke

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 8699

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Indonesië

Landen bezocht: