Twee top weken! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Nienke Elshof - WaarBenJij.nu Twee top weken! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Nienke Elshof - WaarBenJij.nu

Twee top weken!

Blijf op de hoogte en volg Nienke

13 Mei 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Nadat ik Im, Anouk en mam een dikke knuffel gegeven heb en na twee geweldige weken zit ik nu (alleen) in het vliegtuig om terug naar Yogya te gaan. Yogya waar Im, Anouk en mam maandag 28 April rond 4 uur met de trein vanaf Jakarta aankwamen. Wat was het fijn om ze weer te zien, na de aankomst zijn zij met de taxi naar Griyan Anggritan (mijn verblijfplaats) gegaan, waar mam en Anouk samen een kamer hadden en waar Imke en ik samen in mijn kamer sliepen. Verder hebben we die dag gezellig gegeten en natuurlijk veel bijgekletst, eigenlijk was het meteen al heel normaal dat ze er waren en ik had helemaal niet het gevoel dat ik ze al zo lang niet gezien had.
De volgende dag zijn mam, Im en Anouk naar de Prambanan (een Hindoeïstische tempel ) geweest zodat ik naar mijn Bahasa Indonesia les kon. Nadat ze enthousiast terug kwamen van een hele leuke dag hebben we ’s avonds gezellig met Yentl en haar ouders, Jimmy, Danique, Janna, Roel, Stephan en Misha gegeten! Ook de andere dagen in Yogya waren heel leuk. We zijn Woensdag naar mijn stage school geweest waar ik een les gegeven heb over Nederland, waarbij de leerlingen drop en stroopwafels mochten proeven. De leerlingen vonden de stroopwafels heel erg lekker, maar na het eten van de drop rende er verschillende leerlingen naar de wc omdat ze het zo vies vonden! Ook was het mijn laatste dag op stage, het was een erg leuke dag waarbij ik goed verwend ben! De rest van de week hebben we de Borobudur (een Boeddhistische tempel) bezocht en een fietstocht gehad. We zijn o.a. langs de rijst velden gefietst, Imke heeft haar eigen baksteen gemaakt, we hebben gezien hoe kroepoek, tempé en tofu gemaakt wordt en we hebben het natuurlijk geproefd! Maar een van de leukste dingen die we in Yogya gedaan hebben afgelopen week was het beklimmen van de vulkaan de Merapi. Om de vulkaan te beklimmen moesten we daar in een hostel blijven slapen zodat we ’s morgens om half 4 konden opstaan om rond 5 uur na een uitleg naar richting de vulkaan te gaan. In Yogyakarta raadde de mensen het ons af om te gaan omdat de op dat moment vulkaan heel actief was, de vulkaan is sowieso de actiefste vulkaan van de wereld. Na wat gebeld te hebben met onze reisgids hebben we besloten om toch maar te gaan. De man vertelde dat de vulkaan nu in stadium 2 zat, in stadium 3 is het gevaarlijk om de vulkaan te beklimmen omdat de vulkaan in stadium 4 uit kan barsten. Na het beklimmen van de vulkaan waren we erg blij dat we gegaan waren, ook het ontbijt met een pannenkoek met chocola en banaan en een Franse toast met kaas en tomaat waren heerlijk en die hadden we zeker verdient na de tocht van ongeveer 5 uur.
Vrijdag avond zijn we nog even naar Bintang, een gezellig reggae bar, geweest en de volgende dag zijn we vroeg naar het vliegveld vertrokken om naar BALI te gaan!!
Ook Bali was geweldig en wat hebben we daar toch veel gedaan! De eerste twee nachten sliepen we in Lovina een rustig plaatsje in het noorden van Bali, waar Anouk een prachtig hotel (met zwembad) had geboekt. In Lovina hebben we dolfijnen gespot, we hebben gesnorkeld verder hebben we heel lekker maar zeker ook gezond gegeten! Na Lovina zijn we vertrokken naar Ubud, een wat drukkere plaats in het midden van Bali. Tijdens de taxirit hebben zijn we verschillende keren uitgestapt, om een waterval, een tweelingmeer, een plaats met allemaal aapjes en een koffieplantage te bekijken! Op de koffieplantage verkochten en maakte ze Luwak koffie. Dat is koffie waarbij de koffie boon wordt opgegeten door een soort kat die deze boon vervolgens uitpoept. De bonen worden schoongemaakt en vervolgens vermalen tot koffie. Ondanks dat het allemaal vies klinkt was de koffie toch best lekker! Na de lange taxirit kwamen we aan in Ubud waar we mountainbikes hebben gehuurd om te mountainbiken, Balinese dans gezien hebben, aan het rijstveld gegeten hebben, geraft hebben, naar monkeyforrest geweest zijn en we hebben ook wel een genoten van ons zwembad! Ook in Ubud hebben we ons zo te horen zeker vermaakt, maar toen was het al weer tijd voor onze laatste plaats: Jimbaran. Jimbaran is een klein plaatsje dat bekend staat om het eten van vis aan het strand. Dat vis eten aan het strand hebben we gedaan en ondanks dat ik niet van vis houd smaakte de vis best goed. Natuurlijk wilde we ook naar de Buddha to Buddha winkel, die we ergens helemaal achteraf vonden, gelukkig waren we allemaal geslaagd en gingen we naar huis met een mooie armband of ketting!
Nadat we nog een dagje naar het schildpaddeneiland zijn geweest ( wat een klein beetje tegenviel) en helemaal verbrand waren op het strand was het alweer de laatste dag! Imke, Anouk en ik hadden gesurft, echt super leuk en mam was de fotograaf. Vervolgens hebben we nog even aan het stand gelegen en genoten van een fruitsalade met een fruitsapje! ’s Avonds hebben we in Kuta gegeten, ondanks dat het eten lekker was en dat we er gezellig gezeten was het toch jammer dat we een rat en kakkerlak tegenkwamen( waar vooral im héél bang voor was:p). En toen was de geweldige vakantie alweer voorbij, want vandaag zit ik alweer in het vliegtuig terug naar Yogya! Nog een maandje waarin ik nog een paar keer naar school moet, een aantal presentaties moet geven, ga genieten van Yogyakarta, Pangandaran ( een plaatsje in west Java) en de Gili eilanden!

Liefs Nienke

  • 13 Mei 2014 - 15:44

    Ilse:

    Wow Nienke, wat gaat het snel, dat je nu al je laatste stagedag hebt gehad! Leuk om te lezen dat het zo leuk was met jullie mam, Anouk en Imke. Geniet nog maar lekker van het laatste maandje! Liefs Ilse

  • 13 Mei 2014 - 18:51

    Hanny Cobusden:

    Hoi nienke
    Super. Wat een leuke vakantie hebben jullie grhad! Kreeg al een appje van ans dat ze weer thuis was.

    Geniet nog van je laatste maand!

  • 13 Mei 2014 - 20:17

    Neelke:

    Wat een leuke verhalen! Geniet van je laatste maand!
    Gr. Neelkei

  • 13 Mei 2014 - 21:11

    Kristie:

    Heeft Nien! Wat heb je een hoop gedaan met Imke, Anouk en jullie mam! Dat het allemaal in die twee weken heeft gepast!! Ik kijk uit naar volgende maand, dan kun je al je verhalen vertellen. Nog leuker dan om ze al te lezen!! Geniet nog van je laatste maand je en tot snel!!!!!!

  • 13 Mei 2014 - 23:07

    Ellen Veens:

    Hoi Nienke,

    Leuk verslag. Ik heb gisteren mama, Anouk en Imke gezien op de verjaardag van Opa en we hebben ook nog foto's gekeken. Wat een prachtige foto's! Jammer genoeg moest ik naar huis maar ik ga ze zeker nog een keer bekijken. Wij wensen je heel veel plezier toe deze laatste weken.
    We hebben drukke weken achter de rug want dit weekend gaan we over naar ons nieuwe huis. Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn om weer te wonen in een gewoon huis en ook hoe Fu-Yan het zal vinden!
    xx van ons allemaal

  • 14 Mei 2014 - 04:23

    Nienke Elshof:

    Bedankt voor alle lieve reacties!

  • 14 Mei 2014 - 04:24

    Nienke Elshof:

    Ellen ik hoorde dat jullie huis erg mooi geworden was! Als ik thuis ben kom ik snel een keer kijken! Heel veel succes van de week!

  • 20 Mei 2014 - 14:33

    Vera:

    Hey nienke,

    Ah" zit ik alleen in het vliegtuig". Dat klinkt heel zielig.
    Maar meid, je hebt 2 fantastische weken met moeders en zussies gehad. Ik heb de verhalen al gehoord en foto's al gezien.
    Fantastisch !!!! Dit pakken ze jullie nooit meer af.
    Nog even en dan ben je ook weer thuis ( kun je eindelijk weer achter de Nederlandse jongens aan op de bergharense kermis, HA HA) Of wordt het toch een Indo. Grapje!!!
    Nou nienke, geniet nog HEEL. VEEL van je laatste weekjes.

    Groetjes Vera

  • 20 Mei 2014 - 17:27

    Nienke:

    vera:) Dankjewel voor het leuke berichtje! De twee weken met mam, im en Anouk waren zeker leuk! mam heeft je alweer veel te veel verteld haha:p Ik zal nog even genieten hier en dan weer op naar huis:) Tot snel!xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Hallo Allemaal, Van 6 februari tot 6 juni zal ik naar Yogyakarta gaan, dat ligt in Indonesië. Hier zal ik stage gaan lopen en naar school gaan. In mijn blog zal ik vertellen wat ik allemaal meemaak, ook zal ik foto's toevoegen! Liefs Nienke

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 2772
Totaal aantal bezoekers 8689

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Indonesië

Landen bezocht: