De eerste maand is voorbij! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Nienke Elshof - WaarBenJij.nu De eerste maand is voorbij! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Nienke Elshof - WaarBenJij.nu

De eerste maand is voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Nienke

06 Maart 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Het is al weer even geleden dat ik iets van mijzelf heb laten horen, dus is het weer tijd voor een verhaal. Ik heb weer van alles meegemaakt, in het weekend zijn we naar Bintang geweest. Bintang is een café met reggaemuziek, niet echt mijn ding, toch heb ik mij daar goed vermaakt. Nadat we de volgende dag rustig aangedaan hebben, zijn we ‘s avonds naar Boshe geweest, dat is een club in Yogyakarta. Het leek ons verstandig om in lange broek aan te doen, we waren er nog nooit geweest en we hadden geen idee of het normaal was om in een korte broek of in een jurkje te gaan. Toen we daar aankwamen wisten we niet wat we zagen, allemaal meiden met echt super korte rokjes en mega hoge hakken. De volgende keer hoeven wij onze lange broek dus niet meer aan. Maar dat was nog niet alles, aan het einde van de avond waren alle meiden helemaal zat, op de wc lagen regelmatig meiden op de grond die helemaal van de kaart waren. Ondanks dat was de avond wel erg gezellig. Tijdens het weekend hebben we allerlei mensen ontmoet, waaronder Nederlandse en Indonesische mensen. Met die groep hebben we afgelopen week allerlei leuke dingen gedaan, zoals poolen, gezellig drinken en eten en we zijn met z’n alle naar Pacitan geweest! Pacitan is, als je hard rijdt, drie uur rijden met de scooter vanaf Yogyakarta. We hebben gesurft, gebarbecued, gezwommen en ik heb zelfs een sprinkhaan gegeten! Dit weekendje maakte carnaval gelukkig nog een klein beetje goed.
Naast het eten van de sprinkhaan ben ik er ook best trots op dat ik vorige week op de vogeltjesmarkt een Albino Python heb vastgehouden. Op deze markt waren heel veel verschillende dieren te zien zoals: uilen, aapjes, konijnen, gekko’s, vleermuizen, eekhoorns, katten, honden, vogels, konijnen, schildpadden, nog dikkere slangen en hagedissen.
Verder zijn we afgelopen week weer naar stage en school geweest. Op stage heb ik met de kinderen klassikaal een spel gespeeld en ik heb de kinderen een Nederlands liedje geleerd, wat erg grappig was. De kinderen vonden het erg lastig om de woorden uit te spreken, maar ze moesten wel heel hard lachen toen ik in het Nederlands begon te zingen. Na deze twee weken, waarin het de bedoeling was dat we gingen observeren, gaan we de school advies te geven over dingen die wij gezien hebben. Als de kinderen bijvoorbeeld klaar zijn met de opdracht die ze gekregen hebben, mogen ze vrijwel altijd vrij tekenen. Wij vinden het een goed idee om voor elke week of twee weken een boekje te maken waarin spelletjes, tekeningen, maar ook herhaling van verschillende vakken naar voren komt zoals rekenen en taal. Verder hebben we ook andere ideeën bedacht om de school te helpen.
Zoals jullie lezen, vermaak ik mij hier prima! Ik heb er ook al weer bijna een maand opzitten, de tijd gaat ook erg snel! Ik zal snel weer een verhaal typen over alles wat ik meemaak!

Liefs Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Hallo Allemaal, Van 6 februari tot 6 juni zal ik naar Yogyakarta gaan, dat ligt in Indonesië. Hier zal ik stage gaan lopen en naar school gaan. In mijn blog zal ik vertellen wat ik allemaal meemaak, ook zal ik foto's toevoegen! Liefs Nienke

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 8691

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Indonesië

Landen bezocht: